منتدى كليه التربيه الرياضيه جامعه المنصوره ((مقهى الرياضيين))
اهلا بك عزيزى الزائر فى منتدى كليه التربيه الرياضيه
عليك التسجيل لتتمكن من معاينه المنتدى
اهلا بك عزيزى الزائر فى منتدى كليه التربيه الرياضيه
عليك التسجيل لتتمكن من معاينه المنتدى
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

~ اهلا بك يا (زائر) فى منتدى كليه التربيه الرياضيه ..عدد مساهماتك حتى الان 0 ~

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول

اسم الموضوع: مفصل الركبة واصاباتة وكيفية العلاج منها مهم جداااااااااااا.مطلوب للجواز .............لولولولى:- Emptyالخميس 09 أغسطس 2018, 1:27 pm من طرف    اسم الموضوع: تدريب محاسبين مطلوب للجواز .............لولولولى:- Emptyالثلاثاء 26 يوليو 2016, 10:46 pm من طرف    اسم الموضوع: مراكز تدريب محاسبين مطلوب للجواز .............لولولولى:- Emptyالخميس 21 يوليو 2016, 12:05 am من طرف    اسم الموضوع: مراكز تدريب محاسبين مطلوب للجواز .............لولولولى:- Emptyالثلاثاء 14 يونيو 2016, 12:25 am من طرف    اسم الموضوع: لماذا كان الإسراء ليلاً ولم يكن نهاراًمطلوب للجواز .............لولولولى:- Emptyالأحد 10 أبريل 2016, 11:35 pm من طرف    اسم الموضوع: التصوف جلاء القلب وتطهيرهمطلوب للجواز .............لولولولى:- Emptyالخميس 03 ديسمبر 2015, 5:49 pm من طرف    اسم الموضوع: العقاب بالضرب في التربية الإسلاميةمطلوب للجواز .............لولولولى:- Emptyالإثنين 16 نوفمبر 2015, 1:38 pm من طرف    اسم الموضوع: Happy New Yearمطلوب للجواز .............لولولولى:- Emptyالأربعاء 28 أكتوبر 2015, 11:49 pm من طرف    اسم الموضوع: على شاطئ مجهول مطلوب للجواز .............لولولولى:- Emptyالأربعاء 28 أكتوبر 2015, 11:29 pm من طرف    اسم الموضوع: هام جدا يرجى دخول الجميعمطلوب للجواز .............لولولولى:- Emptyالأربعاء 28 أكتوبر 2015, 10:53 pm من طرف    اسم الموضوع: وَأَعْرِضْ عَنِ الْجَاهِلِينَمطلوب للجواز .............لولولولى:- Emptyالجمعة 25 سبتمبر 2015, 7:04 am من طرف    اسم الموضوع: الدعوة للإصلاح والصلاح وسبيل النجاح والفلاحمطلوب للجواز .............لولولولى:- Emptyالأحد 30 أغسطس 2015, 5:59 pm من طرف    اسم الموضوع: اختلطت الحلول وأظلتنا فتن نبوءة الرسولمطلوب للجواز .............لولولولى:- Emptyالثلاثاء 04 أغسطس 2015, 4:09 am من طرف    اسم الموضوع: ما حكم من أفطر قبل غروب الشمس معتقدا غروبهامطلوب للجواز .............لولولولى:- Emptyالجمعة 26 يونيو 2015, 1:53 pm من طرف    اسم الموضوع: شروط وجوب الصياممطلوب للجواز .............لولولولى:- Emptyالأحد 14 يونيو 2015, 5:53 pm من طرف    اسم الموضوع: الاعجاز الطبى فى الصياممطلوب للجواز .............لولولولى:- Emptyالأحد 31 مايو 2015, 5:50 pm من طرف    اسم الموضوع: لم جعل الله معراجا لرسول الله صلى الله عليه وسلم يصل به إلى السمواتمطلوب للجواز .............لولولولى:- Emptyالخميس 21 مايو 2015, 6:58 am من طرف    اسم الموضوع: ما الحكمة أن الله جعل الإسراء والمعراج فى الليلمطلوب للجواز .............لولولولى:- Emptyالأحد 10 مايو 2015, 8:06 pm من طرف    اسم الموضوع: جهاد العلماء فى العصر الحديثمطلوب للجواز .............لولولولى:- Emptyالخميس 30 أبريل 2015, 5:05 pm من طرف    اسم الموضوع: الإسراء والمعراج العلوم الوهبية والأسرار الربانيةمطلوب للجواز .............لولولولى:- Emptyالثلاثاء 21 أبريل 2015, 2:31 am من طرف

شاطر | 

مطلوب للجواز .............لولولولى:-

استعرض الموضوع التالي استعرض الموضوع السابق اذهب الى الأسفل
كاتب الموضوعرسالة

zizi

{..zizi..}
رياضى عنيد
رياضى عنيد

سجل فى : 01/04/2007

مُساهمةموضوع: مطلوب للجواز .............لولولولى:-   مطلوب للجواز .............لولولولى:- Emptyالخميس 19 يوليو 2007, 3:05 am

ضع بريدك للاشتراك فى القائمه البريديه لمنتدى كليه التربيه الرياضيه :  
سيتم ارسال رساله تفعيل الاشتراك الى البريد الذى يتم التسجيل به ولن يتم الاشتراك بالمجموعه قبل الضغط على رابط التفعيل بالرساله

[color=blue]
بسم الله الرحمن الرحيم

ماذا لو علمت أن هناك فتاه تتمنـاك زوجا...... ؟

نعلم بأن الكثير من الرجال قد يعجب بفتاة ثم ما يلبث ان يخطبها ويتزوجها ويحقق الله مراده...

ولكن هل تعلمون بأن هناك الكثير من الفتيات يقدر الله عليها بأن تعجب بشخص سواء لدينه او اخلاقه او سعة

ادراكه.....الخ من الصفات التي تكون كافيه بأن تجعلها تتمناه زوجاً !...

فالحب والكره والموده من الله سبحانه وتعالى لم يختص بها جنس معين ....

ولكن في مجتمعنا الحالي نجد ان هذا الشيء مرفوض كون ان فتاة تتمنى الارتباط بشخص ما ...فهي تعلم يقين

العلم انه ان لم يكن يفكر بها فهو بداية طريق عذاب لمشاعرها.... !

ماذا لو علمت بأن بنت عمك او خالك او احدى اقرباءك او معارفك تتمناك زوجاً؟

هل ستصغر في عينيك كونها قد احبتك ؟..

ماذا لو ان هذه الفتاة ارادت لفت نظرك لها بأي وسيله سواء بالتلميح لاحدى اخواتك او حتى ارسلت لك رساله

وقالت لك انا معجبة بك بسبب تدينك او اخلاقك ...

واريد الارتباط بك على سنة الله ورسوله .............

بصراحه ماذا سيكون موقفك؟؟؟؟

وكيف كنت تتمنى الطريقه التي تشعرك برغبتها بالارتباط بك ؟
وانتى يا بنوته
يا ترى ممكن تعمليها وتروح تقولى انك طالبه للجواز ؟
[color:3d28=#0000ff:3d28]
مطلوب للجواز .............لولولولى:- Untitl11

{.... توقيع zizi ....}

Anonymous

{..زائر..}
زائر

مُساهمةموضوع: رد: مطلوب للجواز .............لولولولى:-   مطلوب للجواز .............لولولولى:- Emptyالأحد 22 يوليو 2007, 2:26 pm

سيتم ارسال رساله تفعيل الاشتراك الى البريد الذى يتم التسجيل به ولن يتم الاشتراك بالمجموعه قبل الضغط على رابط التفعيل بالرساله

اه وبعدين هيا تيجى تطلبنى للجواز وتقعد مع ابويا فى الصالون
وانا اجيب الشربات واجى وابقا مكسوف اوى وايدى ترتعش والشربات يقع منى
وابويا يقولى ايه رايك ياعريس
احط وشى فى الارض
واقوله الشوره شورتك يابابا
اى والله كلام فل الفل يعنى

{.... توقيع زائر ....}

zizi

{..zizi..}
رياضى عنيد
رياضى عنيد

مُساهمةموضوع: رد: مطلوب للجواز .............لولولولى:-   مطلوب للجواز .............لولولولى:- Emptyالإثنين 23 يوليو 2007, 7:44 am

شوفت بقى واما العروسه تقولك اعمل قهوه وتوقعها وماماتها تقول لاء متخدهوش ابداااااااا ومش بعيد تعنس يا فسفوسه او تختلفوا على الشبكه .
هههههههههه
* لاء بجد انته او غيرك لو بنت جات قالتلم انها بتحبك او بتحب غيرك ايه هيبى رد فعلك , هى هتبقى فى نظرك ايه , وايه اللى هى ممكن تعمله عشان تحسسك بالارتباط بس بشكل تانى؟

{.... توقيع zizi ....}

Anonymous

{..زائر..}
زائر

مُساهمةموضوع: رد: مطلوب للجواز .............لولولولى:-   مطلوب للجواز .............لولولولى:- Emptyالأربعاء 08 أغسطس 2007, 4:17 am

والله هوا عادى بس برده معروف ان البنت خجوله
بس لو جات قلتلى انا بحبك وكان من نحيتى شعور ليها
هقولها نو بروبلم
تكن ايزى
عادى
فل الفل

{.... توقيع زائر ....}

rita

{..rita..}

رياضى جامد اوى

رياضى جامد اوى

سجل فى : 11/07/2007

مُساهمةموضوع: رد: مطلوب للجواز .............لولولولى:-   مطلوب للجواز .............لولولولى:- Emptyالأربعاء 08 أغسطس 2007, 6:15 pm

اكيد لا طبعا انا كبنت عمرى ماهعمل كده
بس البنت اللى بتروح وتقول للولد انها بتحبه
الولد بيتغر اوى فى نفسه بيعمل نفسه ان البنات هى اللى بتجرى
وراه والكلام دا كله
وفى نفس الوقت هى بتقلل من كرامتها

{.... توقيع rita ....}

a7med ba7ba7

{..a7med ba7ba7..}
رياضى فى النوهان
رياضى فى النوهان

سجل فى : 09/08/2007

مُساهمةموضوع: رد: مطلوب للجواز .............لولولولى:-   مطلوب للجواز .............لولولولى:- Emptyالخميس 09 أغسطس 2007, 1:23 pm

يا سلااااااااااااااااااااااااااااااااام دى تبقى وفرت مجهود كبيييييييير على الواحد
بس برده البنت لازم يكون ليها دلال وتقل على الشاب واغلب الشباب ممكن البنت دى
تقل فى نظرهم بس برده فى شاب ممكن يتقبل ده لو كان حب حقيقى

{.... توقيع a7med ba7ba7 ....}

zizi

{..zizi..}
رياضى عنيد
رياضى عنيد

مُساهمةموضوع: رد: مطلوب للجواز .............لولولولى:-   مطلوب للجواز .............لولولولى:- Emptyالإثنين 13 أغسطس 2007, 2:09 am

على فكره يا جماعه مش عيب ان البنت تحب واحد وتطلبه زوجا لنفسها بس بيبقى المتصرف فى الوقت ده الوالد .
يعنى ممكن الوالد هو اللى يطلب شخص معين لبنته وده لو كان بناء لطالبها واكيد برضه لكونه شايف فيه اخلاق وصفات مميزه الموضوع مش موضوع كلمه بحبك الموضوع موضوع حب وجواز يعنى عايزاه بعلا لهاااااااااااااااااااااااا

{.... توقيع zizi ....}

zizi

{..zizi..}
رياضى عنيد
رياضى عنيد

مُساهمةموضوع: رد: مطلوب للجواز .............لولولولى:-   مطلوب للجواز .............لولولولى:- Emptyالإثنين 13 أغسطس 2007, 2:15 am

وعلى فكره السيده خديجه ام المؤمنين هة التى طلبت الرسول للزواج وان كانت مش هى اللى طلبته بالفم ولكنها ارسلت من ينوب عنها وهقولكم الخلاصه وقصه صغيره وعايزه اسمع ارءكم :-
صحيح أن أم المؤمنين خديجة بنت خويلد هي التي خطبت رسول الله لنفسها ولكن تعالوا ننظر إلى الطريقة التي كان بها العرض
فقد روى بن سعد في الطبقات عن نفيسة بنت أمية أنها قالت : كانت خديجة ذات شرف ومال كثير ، وتجارة تبعث إلى الشام فيكون غيرها كعامة غير الشام ، فلما بلغ رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم خمسة وعشرين سنة . وليس له اسم بمكة إلا الأمين ، أرسلت إليه خديجة بنت خويلد تسأله الخروج إلى الشام في تجارتها مع غلامها ميسرة وقالت : أنا أعطيك ضعف ما أعطي قومك . ففعل رسول الله صلى الله عليه وآله . وخرج إلى سوق بصرى فباع سلعته التي أخرج . واشترى غيرها . وقدم بقا فربحت ضعف ما كانت تربح . فأضعفت لرسول الله صلى الله عليه وآله ضعف ما سمت له ، فم أرسلتني إليه أعرض عليه نكاحها ففعل .

ومن الكلام ده نقدر نقول انها لم تعرض عليه نفسها و إنما أرسلت إليه أمرأة عاقلة رشيدة لتطلب منه الزواج من خديجة وكأن خديجة لا تعرف بالأمر حتى لا تقلل من شأن خديجة
وهذا ما ينبغي على من أرادت مثل هذا فعله
1. ان تختار رجلا ذا خلق ودين
2. أن تجعل طلبها له بأسلوب لا يجرح ولا ينقص من كرامتها بألا تفعل ذلك بطريق مباشر وإنما عن طريق رجل أو امراة راشدين عاقلين يحسنان القول والفعل

{.... توقيع zizi ....}

tea water_3

{..tea water_3..}

رياضى جامد اوى

رياضى جامد اوى

سجل فى : 06/05/2007

مُساهمةموضوع: رد: مطلوب للجواز .............لولولولى:-   مطلوب للجواز .............لولولولى:- Emptyالخميس 16 أغسطس 2007, 1:56 pm

لا طبعا
ازاى يعنى
مهما كان الزمن اللى بقينا فيه والتطور والحاجات الغريبه دى
بس فى حاجات صعب انها تتغير
وبعدين متسمعيش كلام اللى يقولك انا بعجب بالبنت اللى تقول انها بتحبنى
مفيش ولد يحب كده طبعا
لازم يتزلوا عشان يقدروا اللى معاهم
سورى يعنى بس دى الحقيقه

{.... توقيع tea water_3 ....}

Anonymous

{..زائر..}
زائر

مُساهمةموضوع: رد: مطلوب للجواز .............لولولولى:-   مطلوب للجواز .............لولولولى:- Emptyالخميس 16 أغسطس 2007, 2:00 pm

والله انا قولت ده لو انا كمان بحبها او معجب بيها
وثانيا كل واحد ادرى بنفسه

{.... توقيع زائر ....}

zizi

{..zizi..}
رياضى عنيد
رياضى عنيد

مُساهمةموضوع: رد: مطلوب للجواز .............لولولولى:-   مطلوب للجواز .............لولولولى:- Emptyالخميس 16 أغسطس 2007, 9:02 pm

يا تى وتر انتى وفسفوسه :- انتوا مش فهمتوا قصدى يعنى البنت ممكن تحب واحد شايفه على خلق وانسان محترم بس مش المفروض ان هى تعرض نفسها عليه لان ده اكيد بيقلل من حياءها ومنها هى بس ممكن يكون فى زى مرسال او حد يلمح بده زى ما السيده خديجه رضى الله عنها عملت هى معرضتش نفسها على الرسول عليه افضل الصلاه والسلام ولكنها ارسلت امراءه راشده تعرض عليه الموضوع وكانها هى متعرفش عشان لاتقلل من نفسها ولا من شاءنها
وهو ده اللى انا اقصده ومعتقدش ان ده فيه عيب .
اما مبدأ ان بنت تقول لولد انها بتحبه فانا من اكتر الناس اللى رافضه لان زى ما قولت ده بيقلل من حياءها وكونها بنوته جميله رقيقه بتكسف ومع انى شايفه فيه ظلم لمشاعر البنات بس عامتا هى دى الطبيعه المفروضه فى الوقت الحالى والوقت اللى فات برضه ومراعاه للعقليه للى ادامها اللى هى عقليه الرجل الشرقى لازم تسكت .

{.... توقيع zizi ....}

elflestiny

{..elflestiny..}

رياضى جامد اوى

رياضى جامد اوى

سجل فى : 03/09/2007

مُساهمةموضوع: رد: مطلوب للجواز .............لولولولى:-   مطلوب للجواز .............لولولولى:- Emptyالثلاثاء 04 سبتمبر 2007, 11:04 pm

الموضوع رائع يا زيزى والسؤال ده محيرنى من زمان وكان نفسى اعرف اجابتة من واحدة بس مكنش فية فرصة وياريت اعرف اجابتة منك ورد فسفوسة كان رائع بجد وشكرا ... !!

{.... توقيع elflestiny ....}

zizi

{..zizi..}
رياضى عنيد
رياضى عنيد

مُساهمةموضوع: رد: مطلوب للجواز .............لولولولى:-   مطلوب للجواز .............لولولولى:- Emptyالأربعاء 12 سبتمبر 2007, 2:01 pm

يا فلسطينى انا مش شايفه فيها حاجه ان بنت تحب واحد وتشوف ان هو ده اللى يقدر يسعدها بس مش الصح انها تروح تقوله لاء هو المفروض انها بتكلم حدج فى ده زى وسيط انه ممكن يعرضها ليه كزوجه و يرشحها ليه وهى بالظريقه دى مبتقللش نفسها فى حاجه لو الوسيط ده شخصيه متزنه ومتفهم ده .
ويا جماعه انا مقصدش بالسؤال فكره انها تعرض عليه كلمه بحبك .
اتمنى تكون وجه نظرى وصلت ليك

{.... توقيع zizi ....}

elflestiny

{..elflestiny..}

رياضى جامد اوى

رياضى جامد اوى

مُساهمةموضوع: رد: مطلوب للجواز .............لولولولى:-   مطلوب للجواز .............لولولولى:- Emptyالأربعاء 12 سبتمبر 2007, 2:24 pm

اكيد طبعا وصلت وشكرا ليكى انا كنت محتار لانى وقعت فى الموقف ده كنت عاوز اعرف اللى انا عملتة كان صح ولا انا كنت غلطان شكرا ليكى زيزى

keky

{..keky..}
رياضى مننا وعلينا
رياضى مننا وعلينا

سجل فى : 24/08/2007

مُساهمةموضوع: رد: مطلوب للجواز .............لولولولى:-   مطلوب للجواز .............لولولولى:- Emptyالخميس 13 سبتمبر 2007, 5:09 am

بصى يا زيزى اليومين دول لو بنت راحت قالت لولد انا عايزة اتجوزك صدقينى هيرفض لانة هيظن فيها ظن مش كويس لان البنت الى تروح للولد تقولوة انا عايزة ااتجوزك ممكن تكون راحت لولد قبل كدة وقالتلوة انا بحبك وعايزة اكلمك (اتسلى معاك) فنادر جدا ان حد يقبل حاجة زى دى وان قبل يبقى علشان مصلحة معينة او هدف فى دماغة دة رايىء

{.... توقيع keky ....}

zizi

{..zizi..}
رياضى عنيد
رياضى عنيد

مُساهمةموضوع: رد: مطلوب للجواز .............لولولولى:-   مطلوب للجواز .............لولولولى:- Emptyالجمعة 14 سبتمبر 2007, 7:44 am

صح يا كيكى انا معاك بس انا برضه مقصدهاش بالشكل ده انا من اكتر الناس المفرضن ان البنت هى اللى تفرض نفسها للجواز .
وعلى فكره هقليات اباءنا واهلينا لو فى الموضوع ده هتختلف عن عقليتنا جدا وبالتاكيد عن اراءنا .
شكرا لردك يا كيكى ولو فى حاجه قولها .
شكرا لردك يا فلسطينى .

{.... توقيع zizi ....}

elflestiny

{..elflestiny..}

رياضى جامد اوى

رياضى جامد اوى

مُساهمةموضوع: رد: مطلوب للجواز .............لولولولى:-   مطلوب للجواز .............لولولولى:- Emptyالجمعة 14 سبتمبر 2007, 2:36 pm

U R WELCOM ZIZI

zizi

{..zizi..}
رياضى عنيد
رياضى عنيد

مُساهمةموضوع: رد: مطلوب للجواز .............لولولولى:-   مطلوب للجواز .............لولولولى:- Emptyالسبت 15 سبتمبر 2007, 10:41 pm

thx for u

{.... توقيع zizi ....}

مطلوب للجواز .............لولولولى:-

استعرض الموضوع التالي استعرض الموضوع السابق الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1